kamyki1 kamyki2 kamyki3

Terapia Manualna - Nastawianie kręgosłupa

Ból kręgosłupa jest  tak stary jak problemy ludzkości polegające na zablokowaniu stawu, bądź wręcz "wypadnięciu dysku międzykręgowego" i w przeciwieństwie do produktów farmacji  jedyną terapią usuwającą w wielu przypadkach skutecznie PRZYCZYNĘ bólu bez ingerencji chirurgicznej jest terapia mnualna zwana też "nastawianiem kręgosłupa".

Wmawia nam się że przyczyną bólu jest stan zapalny. Nikt jednak nie mówi co jest przyczyną powstania stanu zapalnego.Dlaczego tak jest? Przyczyną takiego stanu rzecczy jest to że żadna firma farmaceutyczna na świecie nie ma leku na tę przyczynę, bo która tabletka, maść lub zastrzyk może przesunąć dysk międzykręgowy na swoje miejsce??? To niestety można zrobić tylko ręcznie i tu właśnie pole do popisu dla terapeutów medycyny manualnej.

Terapia manualna – obejmuje leczenie odwracalnych zaburzeń czynnościowych narządu ruchu takich jak czynnościowe zablokowania stawów, zaburzenia funkcji mięśni i więzadeł, zaburzenia w obrębie skóry, tkanki podskórnej i powięzi oraz zaburzenia  ruchu, napięć mięśniowych oraz oddechowych.  Metoda ta stosowana jest w dysfunkcjach narządu ruchu będących wynikiem przeciążenia, urazu, mikrourazów bądź zapalenia stawu, mięśnia, skóry lub nerwu. Zabiegi wykonuje się bezpośrednio rękami terapeuty bez użycia żadnych aparatów i urządzeń. Celem terapii jej jest usunięcie dysfunkcji a wtedy  związane z nimi objawy bólowe ustępują same. Najpierw zawsze wykonujemy diagnostykę funkcjonalną analizując zaburzenia  struktur budowy kręgosłupa poprzez stosowanie testów neurologicznych i ortopedycznych oraz palpacji. Techniki  stosowane w terapii manualnej to techniki tkanek miękkich, masaż klasyczny, masaż poprzeczny, trakcje, mobilizacje, manipulacje, specjalistyczne ćwiczenia lecznicze.

Data modyfikacji: 2012-12-27 11:41:48